Fallskärm!

Jag tänkte bara meddela att jag och Ebba överlevde vårt fallskärmshopp med bravur, och om någon tvivlar på det har vi till och med ett diplom som kan intyga hur modiga vi varit. Klockan stod på 0530 imorse eftersom vi skulle bli upphämtade 0610 och tagna till fallskärmscentret. Vi var båda ganska nervösa men när vi väl satt i planet (det sjukt lilla planet) måste jag erkänna att jag mest var fascinerad hur otroligt vackert Byron Bay var i morgonsolen, plus att jag kände mig ganska väl omhändetagen när min tandempartner (som jag tyvärr glömt namnet på) svarade att han hoppade 15 gånger om dagen. Sen så gick allt snabbt, plötsligt började folk droppa ut ur flygplanet och det var nog det äckligaste av allt, eller egentligen det enda som gjorde mig riktigt nervös. För en efter en föll dom ner i ingenstans och det kändes ju inte helt normalt. Jag och Ebba fick hoppa sist (dock inte för att vi var chickens! aldrig) och dom gav oss liksom aldrig någon chans att ångra oss så vi bara hoppade. Dom två första sekunderna tänkte jag "åh herregud" sen så var resten av fallet ren njutning. Otroligt härlig känsla!
Efteråt var vi såklart glada och lite höga på adrenalin, och rejält kaxiga, eftersom vi inte alls tyckte att det var så läskigt som vi trodde att vi skulle tycka. Jag måste erkänna att vi nästan blev besvikna på att vi var så orädda. Därför så har vi nu bestämt oss för att nästa mission blir bungyjump i Thailand någonstans, jag är astaggad och hoppas att jag är så rädd när tillfället kommer att jag måste bli knuffad över kanten. Det kommer bli en adrenalinrush som heter duga!
Puss och hej! /Emma och Ebba

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå så himla coola tjejer:D

2012-02-16 @ 11:37:30
URL: http://liverpoolstation.webblogg.se/
Postat av: ma

Räcker det inte med fallskärm måste ni hoppa bungy jump också????

Hur som helst vill jag veta det EFTERÅT.

Coolt

2012-02-16 @ 19:57:16
Postat av: Louisen

Hög på adrenalin, hepphepp! Saknar er tjejer!

2012-03-22 @ 14:59:27
URL: http://louisekarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0