Berättelse

Hej bloggen.
En av killarna på farmen vill skapa ett bed and brekfast på deras andra farm, så igår var vi som sagt där för att måla. På gården finns fyra små hus med i princip ett rum i varje vilka tidigare använts som farmarbetarbostäder. Nu har det dock stått övergivet ett tag, vilket märktes. Fåglar och andra djur hade tagit över för att bygga bo. Jag har aldrig förstått hur man får upp bajs på väggen, än mindre i taket, men så här såg det i alla fall ut innan jag och Ebba tog tag i ett av rummen.
Hej bloggen.
En av killarna på farmen vill skapa ett bed and brekfast på deras andra farm, så igår var vi som sagt där för att måla. På gården finns fyra små hus med i princip ett rum i varje vilka tidigare använts som farmarbetarbostäder. Nu har det dock stått övergivet ett tag, vilket märktes. Fåglar och andra djur hade tagit över för att bygga bo. Jag har aldrig förstått hur man får upp bajs på väggen, än mindre i taket, men så här såg det i alla fall ut innan jag och Ebba tog tag i ett av rummen.
Vi sopade golv och väggar, skrapade i bajset för att få bort så mycket som möjlig och kämpade hårt för att få ut en gammal garderob ur rummet, bortjagade av fågelungar som vi blev. Till det äckliga. Man andades in damm och visste att det var bajs, man öppnade munnen och det började plötsligt knastra mellan tänderna och man visste att det var bajs och överallt var det bajs.  Men det var kul.
Nu vet ni.
Idag var vi och storhandlade inför morgondagens midsommarfirande. FEST! Bild från bilturen. Utanför grrillas det burgare och korv så nu ska jag dra mig dit, hörs (Obs kolla backspegeln) /Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0