allt

Hej där hemma. Idag är det min tur att skriva inlägg så here we go:
Det är den 23dje idag vilket innebär att för er i Sverige är det julafton imorgon, kul för er! Vi här i oz kommer dock fira på  juldagen, vi ska åka till Bretts kusiner och det utlovas barbeque och swimmingpool. Nästan som svensk jul alltså.

Igår var vi inne i staden och köpte julklappar. Vi har köpt varsin julklapp åt varandra samt en present åt Brett, en gästbok som hans Wwoofers kan skriva i. Hoppas han blir glad för det och så hoppas jag att Ebba och Emilia kommer uppskatta det jag köpt åt dom :) Har dock fått höra att jag inte ska ha så stora förväntningar på det jag kommer få hehe.
Annars så har vi huggt träd (eller Brett har fällt och vi har avlägsnat barken) vilket har resulterat i stora skärsår och alldeles för många myggbett på mina ben, eller speciellt vänster ben. Eftersom det har varit bastuvarmt här så det är nog det jobbigaste jag gjort på hela resan. Vi har också städat garaget idag, festligt, men nu på eftermiddagen hoppas jag på en ridtur med min partner in crime, hästen Bob. Han är inte riktigt lika fin som Bella men är definitivt något att hänga i julgranen.

Här kommer lite bilder iaf! Dom är från min kamera så som vanligt så blir det inga bilder på mig... skämmes. Men jag är här. Och nästa gång ska jag lägga upp en, promise.
Glad Ebba och Emilia på Littleman! Inte riktigt samma outfits som vi kör på in Sweeden. Men leggings och reptyglar funkar absolut!

En lite bättre bild på Ebba och krabborna vi fångade, kokade och åt upp.

Och slutligen två bilder på Bonzo och hans kompis Archie när dom leker. Så sjukt söta. Katten har en något okänd ålder på 10+ och Bonzo är bara ett halvår, så katten bestämmer totalt. Himla roliga tillsammmans är dom.

Annars kan jag berätta om våra planer, vi åker härifrån på måndag dvs annandagen, och ska då till Rockhampton. Det är tydligen en astråkig stad men vi har fått tips om att besöka några grottor där så det tänkte vi göra, sen ska vi vidare till Agnes Waters/1770. Jag är pepp! Därefter nyår, kanske i Hervey Bay eller kanske Noosa, vi får se var det blir, följs upp av camping på Fraser Island och sen kanske vi tänkte plocka lite frukt utanför Brisbane. Och ja Martina, jag vet vad du tycker om att plocka frukt, men vi ska hålla oss borta från Mangos och tänkte bara i två veckor kanske så jag hoppas vi står ut. Här får ni en karta så ni kan hänga med:

Det var aallt från mig! Puss kram alla därhemma! /Emma

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh ni verkar ha det himla bra! Men som sagt.. håll er borta från frukten haha. God jul och hälsa de andra :)

2011-12-23 @ 17:45:24
URL: http://gatomalo.blogg.se/
Postat av: Louisen

Bästa katten <3 (Förutom Tusse, dårå)

2011-12-29 @ 15:02:59
URL: http://louisekarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0