Paprikaskit!

Jag måste bara berätta för alla hur mycket jag avskyr paprika för tillfället, i alla dess former och nyanser, kanske mest då de vita degmögliga vilka omsvärmas med flugor och som stinker apa. Men jag hatar dom alla, trust me! Efter fyra dagars paprikaplockande tror jag alla skulle hålla med mig. Lite synd är det dock eftersom jag var en så kallad paprikalover innan. Adjöss med det!
-
Idag fick jag iallafall min första lön, vi fick dock bara betalt för en dag, men ändå, nu har jag sett min första hundradollare. Vi fick nämligen en sådan och tre dollar. Skapligt för en dagslön, men gudarna ska veta att jag inte alls är hundraprocentigt säker om det är värt det. Tänk er 30 graders värme, solsken, paprikastank och en sjuhelskottas rygg och benvärk då man böjer sig ned hela tiden och försöker hinna ifatt rullbandet som man ska placera paprikorna på (inte kasta, nåde den som skulle kasta de stackars paprikorna!) hela tiden. Svetten rinner och näst intill tårarna också, igår sa jag för mig själv hela den sista raden (som tar ungefär två timmar) why am I doing this? Why am I doing this? Och jag kom faktiskt inte riktigt fram till varför, kanske är det lyckan man känner när man äntligen är klar, eller den nästan lika stora lyckan när bossen säger "smokie", vilket innebär 10 minuters välbehövlig förmiddagsrast. Samtidigt som lyckan svärmar inombords efter dagens arbete var jag så arg på dom jäkla paprikorna att jag ville lägga några i en hög och hoppa på dom. Som tur var tog jag mitt förnuft till fånga, dels kanske för jag inte hade den minsta ork att samla ihop en endaste paprika till och verkligen inte till att hoppa upp och ner på dom, dels så hade följden inneburit att jag också hade blivit "sacked" som dom så coolt uttrycker det.. dom är så coola i detta landet alltså.
-
Nu sitter jag hemma helt själv. Jag ska lägga upp lite bilder som skildrar våra senaste strapatser. "Jag pallar inte"(kolla tuben) att redigera så ni får vara glada ändå.
-
GRATTIS PAPPA SOM FYLLER ÅR IDAG! Ha det så kul på jazzklubben och hälsa famlijen:)
Hejhoppgalopp/Ebba
-
Först blir det lite Agnes Water/1770, sedan Fraser Island, därefter Noosa, Brisbane och slutligen lite här från paprikaäckelGatton.
-
-
FRASER ISLAND:
-
NOOSA:
-
BRISBANE:
-
GATTON:
Så avslutar vi med mina "working shoes" efter två dagar, kvalitet:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det som inte dödar det härdar. When times get tough the tough gets going. Hårt skall mot hårt smidas. Jag tror på dig Ebba! Jag tror att du kan. Jag kan hoppa lite paprika med dig när du kommer hem.

2012-01-22 @ 11:55:07
Postat av: Martina

Jag köpte ett tre-pack paprika igår (två röda och en gul) oh tänkte på er!

2012-01-22 @ 15:11:41
URL: http://gatomalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0