11mm

Det är ännu en regnig dag här i Gatton och vi har plockat körsbärstomater idag igen. Det känns som brännan från Fraser hunnit försvinna redan på denna vecka (jag tittar ofta på gamla bilder och drömmer mig bort..) men det är roligt när man precis har kommit hem från jobbet för då är man alltid helt brun. Det beror dock inte på solen utan pga att man är helt täckt i lera.
Pga regnet är det lervälling i gångarna mellan tomatbuskarna, men ni kanske ändå undrar hur det kan komma sig att man blir helt täckt i lera när man står rätt upp och ner och plockar tomater från en buske. Det undrar vi också om jag ska vara ärlig, men det kan ha något att göra med att det brukar pågå ett tomatkrig jämte med det faktiska arbetet. Också att vi alla halkar runt i tyskor/sneakers, vilket jag inte behöver gå in på så mycket mer i varför det är korkat eftersom det säger sig själv. Ebba var den enda som bekostat läderskor, men fick bittert ångra sitt köp när sulan lossnade och efter massa försök med silvertejp (som nu är slut eftersom killarna fick för sig att försöka tejpa upp Steve på väggen) fick plocka i bara strumpor.
Men nu har vi varit hemma ett tag så alla har hunnit duscha och börjat återgå till ett någorlunda fräscht jag.Igår var det Australia-day men pga att morgonens alarm stod på 0330 så blev det inget firande igår, vi får därför se om det blir lite goon (vad australienarna kallar bag-in-boxvin) ikväll istället. Det blir nog trevligt hur som helst.
Det var allt jag hade att säga. Nu ska jag skypa med storasyster. /Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

och det är SOL i London!! Wiho:D



juste, miss you också!

2012-01-27 @ 12:07:33
Postat av: Anonym

Backpacker-aktigt och bohemskt Ebba, att plocka i strumpor. Du steg lite i mina ögon nu;)

2012-01-27 @ 21:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0