1 år

Igår, den första februari, var en stor dag. Det var nämligen dagen för exakt ett år sedan som jag, Ebba och Emilia tog vårat pick och pack och satte oss på planet till Köln. Och vårt liv skulle aldrig mer bli detsamma.
Det känns himla sjukt faktiskt. Jag kommer precis ihåg hur jag går in i rum 608 på Kolpinghaus och möts av Emilia. Rum 608 som kommer vara mitt hem de nästa fyra månaderna. Rum 608 som har fel på elementet. Som får våra tyska grannar att skratta högt eftersom det är så stökigt. Som luktar lite underligt. Som vi tapetserar med nerrivna klubbaffischer för att det inte ska kännas som en fängelsecell men som trots detta ändå känns lite som en fängelsecell.
Där bodde vi till sommaren kom och jag längtade aldrig hem. För en korridor bort bodde Ebba och Magda och två våningar under oss Louise. Och sen så fanns Kajsa och Martina alltid i närheten. Och vi hade så himla kul tillsammans.
Och det tog oss också hit till australien! Jag hade nog inte varit här om jag inte hittat Ebba och Emilia. Och denna blogg skulle absolut inte funnits till om jag inte träffat dom, ve och fasa. Det var dessutom inte vilket resesällskap som helst jag hittade eftersom Ebba och Emilia är det bästa resesällskap man kan tänka sig.
Mer äventyr kommer det bli för oss, det vet jag! Bara framtiden kan utvisa vilka :)
GRATTIS OSS HELT ENKELT!!! /Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0