vad fan louise du kan heta scooby! /emma

åskan går!
Det där man kallar Vädret är lite lustigt, på morgonen då vi skulle checka ut från vårat första hostel sken solen och värmen i rummet där vi vakanar upp är om än något lite varmare än vad det brukar vara. För att inte ens nämna köket (jag kan härmed, med nästan 100% säkerhet säga att det just denna tisdagsmorgon skulle kunna klassas som en medelvarm bastu i Sverige, no joke!). Men vi tjejer från norr, är glada som få och kan knappt bärga oss att komma in till köket på morgonen och laga mikrovogsugnsgröt i 40 graders värme...
Emmisen ville bada, åka till bondi beach idag igen, chillidilla all the day. Men jag och Emilia som i och för sig också hemskt gärna ville bada, tänke lite mer "ett bankkonto skulle nog vara bra att ha om vi vill ha lön när vi arbetar", så Emma blev lite smått nedröstad, så istället för att spendera dagen på en härlig underbar lång sandstrand, så spenderades den i ett bankbås med en kille som varken kunde stava Emilias eller Emmas riktiga namn. Som tur är, är nu alla tråkiga måsten och nödvändigheter fixade (aka taxnumber, mobilenumber and bankaccount).
Just nu sitter jag i sängen på vårt nya hostel, och som jag nämde förut, vädret är allt bra lustigt, lyssnar på det fallande spöreegnet på taket, rätt mysigt faktiskt. Nu ska jag kila iväg och hjälpa kockarna (Emilia, Emma) i köket och umgås med de trevliga britterna som bor i vårt rum, eftersom de har sagt att de ska läsa detta säger jag att dom är superduper trevliga, rent ut sagt de trevligaste engelskmän jag någonsin träffat! Den ni!  :)
Hejsvejs.
/Ebba
Det där man kallar Vädret är lite lustigt, på morgonen då vi skulle checka ut från vårat första hostel sken solen och värmen i rummet där vi vakanar upp är om än något lite varmare än vad det brukar vara. För att inte ens nämna köket (jag kan härmed, med nästan 100% säkerhet säga att det just denna tisdagsmorgon skulle kunna klassas som en medelvarm bastu i Sverige, no joke!). Men vi tjejer från norr, är glada som få och kan knappt bärga oss att komma in till köket på morgonen och laga mikrovogsugnsgröt i 40 graders värme...
Emmisen ville bada, åka till bondi beach idag igen, chillidilla all the day. Men jag och Emilia som i och för sig också hemskt gärna ville bada, tänke lite mer "ett bankkonto skulle nog vara bra att ha om vi vill ha lön när vi arbetar", så Emma blev lite smått nedröstad, så istället för att spendera dagen på en härlig underbar lång sandstrand, så spenderades den i ett bankbås med en kille som varken kunde stava Emilias eller Emmas riktiga namn. Som tur är, är nu alla tråkiga måsten och nödvändigheter fixade (aka taxnumber, mobilenumber and bankaccount).
Just nu sitter jag i sängen på vårt nya hostel, och som jag nämde förut, vädret är allt bra lustigt, lyssnar på det fallande spöreegnet på taket, rätt mysigt faktiskt. Nu ska jag kila iväg och hjälpa kockarna (Emilia, Emma) i köket och umgås med de trevliga britterna som bor i vårt rum, eftersom de har sagt att de ska läsa detta säger jag att dom är superduper trevliga, rent ut sagt de trevligaste engelskmän jag någonsin träffat! Den ni!  :)
Hejsvejs.
Kram till Tea där hemma, saknar dig <3
/Ebba
vårt nya rum samt ängelemilia

"dom hemskt trevliga" britterna har utlovat kackerlackor i sängarna inatt samt en högt snarkande fransman (dessutom mamma, så har han dreads! så han är helt säkert väldigt konstig!!) jag vet inte vad jag ska tycka och det är hemskt oklart om jag  kommer få någon sömn alls inatt. fortsättning följer. det stinker dessutom i det här rummet. /Emma

Kommentarer
Postat av: Tea

Saknar dig med Ebba<3<3 Kram och puss<3

2011-11-12 @ 21:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0