1a advent

Tack vare facebook är det otroligt svårt att missa att det har kommit snö i sverige och det bombas också med statusuppdateringar om adventsfika, lussebullar och glögg. Det här gjorde vi igår:
det faktum att det är jul snart når helt enkelt inte riktigt fram.
För tillfället funderar jag på hurvuda vi ska åka till stadsdelen St Kilda, där Melbournes beach ligger, idag eller eller imorgon, då det utlovas 30 grader idag och 34 imorgon. Hårda beslut. Annars så är klockan bara 10 här och så tidigt gick jag upp för att skypa med mamma så nu sitter jag i vanlig ordning på donken och är lite ledsen över att internet är för dåligt för att använda spotify.
här får ni en bildbom förresten:
chillar i sydneys botaniska trädgård, operahuset och harbour bridge i bakgrunden
papegojorna som finns överallt i sydneys parker. har dock även spottats i melbourne så tror dom finns överallt helt enkelt.
Fika på donken, finn ett fel. Japp emilia föredrar en burk oliver.
Mitt otroligt coola resesällskap. Önskar jag var mer som dom ibland.
fina sydney!
operahuset!
den bästa bilden jag lyckats ta på kängerus. stabba små rackare alltså.
Charityevent på farmen! hönorna man kunde vinna.
sötebba glad!
traktoråkning för barnen
en fin bild från midsommar och på vår fina midsommarstång. fanns bara en sorts blommor, som såg ut som maskrosor, himla fint.
utsikten från vårt sovrumsfönster
fin solnedgång i goulburn från flaket på deras bil.
och det var allt för denna gång. datorn dör snart och jag har missat frukosten på hostellet så måste köpa något att äta. praktiskt att jag sitter på donken.
over and out! Emma

Kommentarer
Postat av: Karin

Älskar prion oliver > donken.

2011-11-29 @ 01:58:45
Postat av: Ma Eva

Åh vad jag blev glad att höra att ni har det bra! Lite avis förstås på era hårda prio vilken beach i 30 +!!! pussa

2011-11-29 @ 13:05:48
Postat av: Kristina

När jag tittar på era fantastiska bilder har jag också svårt att fatta att det är snart är jul här hos oss. Men som tur är blir det ju alltid väldigt varmt och soligt i Norden redan i januari, så vi ska nog klara oss. NOT!



Avis, helt enkelt. :)

2011-11-30 @ 10:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0